marți, 15 noiembrie 2016

Postul Craciunului


Postul Craciunului sau Postul Nasterii Domnului incepe azi 15 noiembrie si tine pana la 24 decembrie. Postul Craciunului a fost randuit de Biserica pentru pregatirea credinciosilor in vederea intampinarii marelui Praznic al Nasterii Domnului. El ne aminteste de patriarhii si dreptii Vechiului Testament si de postul de 40 de zile al lui Moise, pe Muntele Sinai, inainte de a primi Legea Decalogului (Cele 10 porunci), scrisa de Dumnezeu pe table de piatra.
Parintele arhimandrit Cleopa intr-una din predicile sale ne indemna astfel: “Daca vreti sa simtiti bucuria Nasterii Lui Iisus Hristos, bucurie pe care au avut-o pastorii si ingerii la Nasterea Domnului, postiti, rugati-va, paziti curatenia, faceti milostenie, spovediti-va cu sinceritate, si cei carora va vor da voie duhovnicii, aceia impartasiti-va cu curatenie, iar atunci veti simti, pe de-a-ntregul si cu adevarat, ce inseamna Nasterea lui Iisus Hristos”,
Cum sa postim ne-a învatat Mantuitorul Iisus Hristos, iar Cuvantul Sfant a fost consemnat in Sfanta Scriptura: “Cand postiti, nu fiti posomorati ca fatarnicii; ca ei isi manjesc fetele ca sa le arate oamenilor ca tin post; adevar va graiesc, isi iau plata lor, Tu insa, cand postesti, unge-ti capul si spala-ti fata, pentru ca nu oamenilor sa te arati ca postesti, ci Tatalui tau Care este intru ascuns; si Tatal, Care vede intru ascuns, iti va rasplati la aratare”. (Matei, 6, 16-18).
Sa postim cu bucurie, spre a culege toate roadele bune: “Postul trebuie sa fie luminat, consimtit de buna voie, nu cu ciuda, ci sa fie ca o bucurie. Dumnezeu vrea ca totul sa fie global, armonios; sa posteasca si trupul, dar sa posteasca si sufletul, si atunci e postul cu adevarat binefacator.”
Prin post sufletul se inalta la slava, pasind pe culmile cele mai indraznete fata de muritori, capabil de fapte mari fata de tot omul ce este in suferinta, capabil sa infrunte pe blasfemitorii de om si de Dumnezeu, capabil sa schimbe mersul de la rau spre bine, capabil sa faca minuni pe pamant, precum s-a si facut intotdeauna si se fac si acum de cei ce-l respecta.

Un comentariu:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere