marți, 27 decembrie 2016

27 Decembrie - Sfantul Stefan

Sfantul Stefan, primul diacon si martir al Bisericii, este praznuit pe 27 decembrie, in a treia zi dupa Nasterea Domnului. Marindu-se numarul crestinilor dupa intemeierea Bisericii, a crescut si numarul cererilor pentru diverse slujiri ale apostolilor. Astfel, au fost alesi din cadrul comunitatii, sapte barbati "plini de Duh Sfant si de intelepciune" care sa slujeasca atat in cadrul slujbelor religioase cat si sa supravegheze buna oranduiala la mesele comune. Primul dintre acestia a fost Stefan, iar ceilalti sase sunt: Filip, Prohor, Nicanor, Timon, Parmena si Nicolae.  Rolul lor in Biserica primara depasea cu mult rolul pe care il iau diaconii in zilele noastre. Ei predicau cuvantul Evangheliei, botezau si ajutau la desfasurarea cultului apartinand organelor de conducere ale Bisericii din Ierusalim.
Sfantul Stefan s-a aratat un aparator al credintei adevarate cu privire la persoana lui Hristos, marturisind ca El este Fiul lui Dumnezeu, care S-a nascut, a murit, a inviat si S-a inaltat la ceruri pentru mantuirea noastra. A fost acuzat ca a adus blasfemie lui Moise si lui Dumnezeu. Atunci cand Caiafa a intrebat daca cele ce se marturisesc despre El sunt adevarate, Sfantul Stefan a rostit o lunga cuvantare in care a aratat  ca Iisus Hristos este Mesia, cel prezis de profeti si ca iudeii sunt vinovati pentru uciderea Lui. Furiosi, evreii au cerut uciderea lui cu pietre. Dupa ce L-a vazut pe Mantuitorul Hristos in chip minunat in slava, stand de-a dreapta lui Dumnezeu, s-a rugat pentru sine si pentru cei care il omorau: "Doamne nu le socoti lor pacatul acesta" (Faptele Apostolilor VII, 59-60). Locul uciderii Sfantului Stefan a fost in valea lui Iosafat. Avand in vedere ca in vremea aceea cei care erau ucisi cu pietre nu puteau fi inmormantati in cavoul familiei, se presupune ca trupul Sfantului Stefan a fost pus in mormantul unui crestin. Moastele sale au fost descoperite in anul 415, atunci cand preotul Luchian din Kefar-Gamala a avut o intreita viziune. Cand i s-au descoperit moastele, pe mormantul sau scria "chiliel", care in limba ebraica inseamna "cununa", pentru ca intr-adevar el a luat, cel dintai dintre crestini, cununa muceniciei.

26 de comentarii:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ne mearga meseria vesnic, toti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Avem eu cu parintii meseriile inregistrate la oficiul comertului, numere de cod civil la comisarul garzii de mediu comandantul de la Sfat asigurarile platite oficial,si nuntile facute public la parinti si eu , juram, pe sfant soarele sub cer si eu si parintii, 1900-etern si vesnic.Juram pe drapelul national vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sint IPS popa Mag.Agarbiceanu,corect de 10 1900-vesnic aici zona aceasta brand comercial vesnic.Noi vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Avem,, Calabalic serios,, eu cu parintii[3 soti] inchinat domnitorului Vld.Drc...dupa moartea ultimului pectetluiti dupa 8 ani 1900-vesnic[UZP cod vesnic UAP nemti].Definitiv si irevocabil etern si vesnic tot captcha Zimnicea vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Avem toti autorizatii transport individuale proprii si comune la manastire manastiresti gratuite 1900-vesnic eu parintii bunicii 3 soti vesnic[in cartile roluri funciare si agricole vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. Este Anuarul meu aici sat maica Timeea 1900-vesnic corect de semper viva arian sovietic extrapolat, vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  8. Este Voia mea la fisc notar primarie sclep biserica armata si restul vreau curent electric nise panou intrare stalp stut afara inchis nu gaz,ramane robinetul cu masina tevi suspendate in casa noral lemne in baie normal,are tata semnatura mea 1900-vesnic si mama si sotul vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Avem eu si parintii sotul lemnele grinda asigurate grosier ieftin notarial vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Avem chip maini miros vesminte culoare psihologie voce de liceu eu parintii sotul vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. Are semnatura Mihai de la mine notarial tragem de la el curent electric[curent electric vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu Gina Pusa Aurica am iscalitura in satele Blid/Mateesc/Jibl Noua,aici sat Clm,si Cermg,si Nuct...pun iscalitura la primar Const...din voia mea pe motive de Sanepid izgonesc tiganii 1900-vesnic,rudele nebune numai in caz de urgenta si interzic afiliatii de rudenie ori altele si hotie rude si cerc vecini 1900-vesnic asa sa-mi ajute Dumnezeu sfant soarele de sub Cer si Decemvirii eu R.M cnp 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Avem adus aportul suta la suta la asociatia de chinologie din sat si Sibiu eu parintii bunicii[4] sotul sora unchiul 1900-vesnic[pe suluri ieftine militare cu masuri croitorie chimic si filj politie 1900-vesnic ale noastre].

    RăspundețiȘtergere
  14. avem in pecetile chipului si de botez pe sf Gabriela eu parintii sotul 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. are inima mea Arnaut .Laurentia...1900-vesnic croitoria mea unde vorbe lege pret ,vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. sint toti invinuitii mei gravi corecti seriosi reali la judecatorie la sf Stefan[motivul vorbe sa auda],,,pe aici nu se trece,,nu renunt vesnic la acuzatii.

    RăspundețiȘtergere
  17. sintem inseriati Adas eu parinti bunici in Profesionala Troian de Stat la Real matematica-fizica si cu acte gostile-apostile si restul toti corect 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. este inseriat Adas sotul meu in Profesionala de Stat Troian matematica-fizica Real si-n acte gostile-apostile si restul corect 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  19. sint ,,Mare Dusmana,,1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  20. are sf Stefan seria mea genetica harul darul credinta viziunea faptele sangele viata legea tot la masina tesa arian sovietic cum am cerut,sa stie adevarul din capul locului bine rau fericire frumos justitie 1900-vesnic biblia sunet vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  21. este cartea mea de judecatorie in mainile lui Ion Iliescu este citita de el inaintea oamenilor corecta[au marturii stiintifice inregistrat evrei regina]1900-vesnic corect.

    RăspundețiȘtergere
  22. este stampila iscalitura sigiliu parafa,stampila profesionala Troin,toti[sa stiim], arh.Mihail la notar aici sat stentor judet notar bisericesc si Posta Romana,dl Ronc..CEC ,banca Agricola, eu parinti bunici[3], sot sora unchi,cu imparteli corecte 1900-vesnic cu tidule Sfat aici sat arhiva biserica Deal vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. stie sfantul Stefan femei si zidari unde-i comertul meu pret panza fitilul,legea si ce ascundem corect 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. au ca mine si au scoala fapte slujul meu sfintit rudele care tin cu mine muzeale i.g.duca arian sovietic,gratuit vesnic 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. are sf Sinod viata credinta darul harul viziunea faptele,corecte au ca mine legea ruseasca cu documente au integrala mea matematica 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. i-am legat cu lantul 93%,pe toti invinuitii si invinuitele la Straubing clinica 1900-vesnic rude dusmani straini vesnic.

    RăspundețiȘtergere